• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Tájékoztató vámhivatali kód bevezetéséről

.

Tisztelt Partnerünk!

A NAV kérésére tájékoztatjuk Önöket, hogy az uniós árutovábbítási eljárás egységesítése érdekében szükséges a rendeltetési vámhivatal adatainak a fuvarlevélen történő megadása.

Ez a változás azt jelenti, hogy a külső határállomáson történő belépéskor (Eperjeske/Záhony, Kelebia) minden árutovábbítási eljárásban érintett (RCH vagy más vasúttársaság által indított) nem uniós státuszú küldemény esetén meg kell adni a rendeltetési vámhivatal kódját és nevét.

Ennek megfelelően kérjük a CIM és CIM/SZMGSZ fuvarlevelek a 7. „A feladó nyilatkozatai" rovatában a 8 karakterből álló rendeltetési vámhivatali kódot és a vámhivatal nevét (pl.: HU101000; NAV Dél-Budapesti AVI) feltüntetni.

Kérjük, hogy a fentiekben leírt változásokat levelünk kézhezvételét követően soron kívül alkalmazni szíveskedjenek.

Tájékoztató levelünket az alábbiakban is megtekintheti:

pdfTajekoztato_vamhivatali_kod_bevezeteserol.pdf

 

Tájékoztatás az Üzletszabályzat és a 2. sz. Kézikönyv változásairól

.

Tisztelt Partnerünk!

Ezúton szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy az Árufuvarozási Üzletszabályzat és a 2. sz. Kézikönyv 2017. január 1-jétől hatályos verziójában egyes változások 2017. március 31-ei hatállyal lépnek életbe. Ezek a módosulások az Önök eddig megszokott munkafolyamatait is érinthetik. Elősegítve a fuvarfeladatok során a hatékony dokumentumkezelést az alábbi összefoglalóban szeretnénk tájékoztatni Önöket a bekövetkező változásokról:

A bevezetési időszakkal érintett változások a következők:

  • Az RCH a feladó által átadott CIM/CUV fuvarlevél-garnitúrát Adatlapként kezeli. Az eredeti fuvarlevél, az RCH informatikai rendszeréből előállított fuvarlevél lesz. / 2.sz. Kézikönyv 4.1.2. pont (2)/
  • Az RCH belföldi forgalomban csak azokat a mellékleteket továbbítja a küldeménnyel, amelyeknek küldeménnyel való együttes továbbítását jogszabály vagy hatósági rendelkezés írja elő. / 2.sz. Kézikönyv 4.1.2.pont (3/

A küldeménnyel együtt továbbítandó mellékletnek kell tekinteni:

  • a vámokmányokat ( EV, TC okmányok és az ezekhez kapcsolódó számla)
  • adóhatósági kísérőiratok
  • anyagkísérő okmányok
  • növény- és állategészségügyi hatósági iratok
  • az RCH által vállalt szolgáltatásokhoz szükséges iratok.

A leggyakrabban csatolt mellékletek közül nem tekinthető a küldeménnyel együtt továbbítandónak:

  • számla,
  • minőségi bizonyítvány,
  • analízis,
  • mérlegjegy.

Az érintett változásokról bővebben honlapunkon, a http://railcargo.hu/hu/dokumentumtar/viewcategory/9-kezikonyvek, valamint http://railcargo.hu/hu/dokumentumtar/viewcategory/4-belfoldi-fuvarozas oldalon tájékozódhatnak. 

A Tájékoztató az alábbi linken is elérhető:

pdfTajekoztatas_Üzletszabalyzat_és_a_2._Kezikönyv_valtozasrol.pdf

 

Versenyképesebbé válik a Rail Cargo Hungaria Zrt. a keleti irányú forgalmakban

.

Jelentős sikert ért el a Rail Cargo Hungaria a keleti irányú árufuvarozás feltételeinek javításában. Ehhez hozzájárult a Vasutak Együttműködési Szervezetével, az OSZZSD-vel való együttműködés javítása. Az OSZZSD Főbizottsága pozitívan bírálta el a Rail Cargo Hungaria csatlakozási kérelmét a „Teherkocsik nemzetközi forgalomban történő használatának szabályairól" (PGV) kötött megállapodáshoz. A döntés előnyeit a társaság július elsejétől kezdve élvezheti. A megállapodás jelentőségét növeli, hogy a piacvezető magyar vasúti árufuvarozó vállalat keleti irányú, azaz széles nyomtávú kocsikkal bonyolított forgalma dinamikus növekedésnek indult az idei év első két hónapjában. A Záhonynál Magyarországra belépő áruk mennyisége tonnában kifejezve mintegy 50 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakának teljesítményét.

A társaság számára a megállapodáshoz történő csatlakozás lehetővé teszi, hogy valamennyi potenciálisan fontos széleskocsi fuvarozóval és üzembentartóval normatív alapon szerződéses viszonyba kerüljön. Ez stabil és kiszámítható műszaki-üzemeltetési és kereskedelmi keretfeltételeket teremt a széleskocsik használatához.

A csatlakozás javítja vállalatunk versenyképességét, mivel a közvetlenné váló kapcsolat lehetővé teszi a közvetítőknek korábban fizetett szolgáltatási költségek megtakarítását, felgyorsítja az ügymenetet, illetve biztosítja a pénzügyi elszámolási folyamat teljes kontrollját. A folyamatok egyszerűsítésével csökken a fuvarozási idő is.

A csatlakozás hatékonyabb érdekérvényesítést tesz lehetővé a Rail Cargo Hungaria számára a PGV-ben és az OSZZSD más munkaszerveiben is. Közvetlen tárgyalási pozícióból könnyebben el tudja ugyanis érni a kocsijavítási árak és a kártérítési díjak csökkentését és rugalmasabban fér hozzá a számára szükséges mennyiségű és típusú vasúti kocsikhoz.

 

Dr. Kovács Imre rádióinterjúja a Kossuth Rádióban

.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. Igazgatóságának elnöke, dr. Kovács Imre 2017. március 5-én a Kossuth Rádiónak adott interjút.


Dr. Kovács Imre egyebek között a Törökország és Nyugat-Európa közötti vasúti áruforgalom volumenének élénküléséről, a magyarországi vasútfejlesztés aktuális kérdéseiről és a Rail Cargo Hungaria megrendelés-állományának növekedéséről fejtette ki álláspontját.

A rádióinterjú hanganyagát, valamint szöveges átiratát az alábbi linkekről tölthetik le:

mp3Hanganyag, docSzöveges átirat

Az állami és a versenyszféra együttműködésével fejlődik Záhony

.

Sajtóközlemény

(Mándok, 2017. február 3.) – A térség felzárkózását, versenyképességének javítását szolgáló megállapodást írtak alá 2017. február 3-án, Mándokon. A kormányzat támogatásával a Dunai Vasmű nyersanyagellátását a következő években Záhonyon keresztül biztosítják. Az ISD DUNAFERR és a Rail Cargo Hungaria Zrt. együttműködésének feltételeit rögzítő okmány hosszú távon garantálja a térség fejlődését. 

A megállapodást Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója jelenlétében Evgeny Tankhilevich, az ISD DUNAFERR Zrt. cégvezetője, dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. Igazgatóságának elnöke, valamint Vaso Janicic, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatója látta el kézjegyével.

A mai aláírás feltételeit az a szerződésben rögzített keretrendszer tette lehetővé, amelyet tavaly év végén az ISD DUNAFERR, az ISD Portolan és a Rail Cargo Hungaria vezetői mellett, a térségben átrakó tevékenységet végző Záhony-Port, valamint a Kelet-Trans és Transit-Speed vezetői írták alá. Az aláíró átrakó vállalatok elsősorban a Dunai Vasműbe érkező nagy mennyiségű vasérc, szén, buga és más anyagok záhonyi átrakásához biztosítanak kapacitást. Az átrakási tevékenységre határozatlan időre, míg a fuvarozási feladatok ellátására öt évre vállaltak elkötelezettséget az érintettek.

A térségi együttműködésnek köszönhetően a DUNAFERR a tavalyi mennyiségekhez képest már idén 50%-kal növeli a Záhonyon keresztül vasúton a dunaújvárosi vasgyárba fuvarozott nyersanyagok és az onnan kiszállított késztermékek volumenét, várhatóan 1,7 millió tonnára. A 2015. évi forgalommal összevetve a növekedés két és félszeres. A forgalom bővítését a DUNAFERR-ben az elmúlt időszakban végrehajtott beruházások tették lehetővé. A termelés ismét két kohóval folyik, a meleg hengermű motorjának cseréje hengerelési többletkapacitást biztosít, így a havi kibocsátás akár negyedével is nőhet.

A Rail Cargo Hungaria és a DUNAFERR hosszú távú szerződések alapján történő együttműködése már egy évtizedes múltra tekint vissza. A DUNAFERR cégcsoport évente kb. 4 millió tonna forgalmat bonyolít az RCH-val, ami ez utóbbi összforgalmának több mint 12%-át jelenti. A forgalom zavartalan és biztonságos lebonyolításának növelése érdekében néhány héttel ezelőtt dr. Kovács Imre megállapodott az Ukrán Vasutak elnökével arról, hogy a két társaság az idei évre meghosszabbítja együttműködési szerződésének érvényességét. A különböző gazdasági és egyéb korlátozások ellenére az Ukrajnából Magyarországra belépő forgalom a 2016 végére 9%-kal nőtt.

A Dunaferr által igényelt többletteljesítmény megteremtheti a feltételeket Záhony felzárkózásához az átrakók közötti piaci versenyben, több száz érintett munkahely megőrzését garantálja.

A szerződés aláírásáról készült képet itt tekintheti meg.