• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Sajtóközlemény - Átadták a Rail Cargo Hungaria idei tanulmányi ösztöndíjait

.

2017. november 16. - Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. Igazgatóságának elnöke, CEO, Elisabeth Ellison-Kramer, Ausztria budapesti nagykövete és Margot Wieser, a Budapesti Osztrák Iskola igazgatónője társaságában tanulmányi ösztöndíjakat adott át az iskola kimagasló tanulmányi eredményeket elért diákjainak. A vállalat tanévenként egymillió forinttal támogatja az iskola tanulóit.
A 2011-ben alapított „Rail Cargo Hungaria Tanulmányi Ösztöndíj Program" célja a kiváló eredményt elérő tanulók elismerése és támogatása, a tehetségmenedzsment elősegítése a Budapesti Osztrák Iskolában, erősítve ezzel a Budapesti Osztrák Iskola és a Rail Cargo Hungaria közötti hagyományos együttműködést. Az idei ösztöndíjakkal együtt a piacvezető vasúti árufuvarozó társaság eddig több mint félszáz alkalommal nyújtott anyagi támogatást tehetséges diákok és családjaik számára, hogy tanulmányaikat a tanintézményben folytathassák.

Elisabeth Ellison-Kramer nagykövet az eseményen méltatta a Rail Cargo Grouphoz tartozó magyar vállalat és az iskola hagyományos kapcsolatát és gratulált az ösztöndíjasoknak, akik teljesítményük elismeréseként ma kitüntetésben részesültek. Hozzátette: „A Rail Cargo Hungaria egy versenyképes környezetben sikertörténetté nőtte ki magát, amely mindezen túl példaértékű az Ausztria és Magyarország közötti kétoldalú gazdasági kapcsolatok fenntartható és együttműködő jellegét tekintve. Az Osztrák Iskola számára komoly elismerés az is, hogy a Rail Cargo Hungária ennyire elkötelezetten fektet be az ösztöndíjprogramba. Ezúton mondok köszönetet az RCH-nak az iskoláinknak nyújtott támogatásért és egyben reményemet is szeretném kifejezni, hogy az együttműködés még sok-sok évig tovább folytatódik."

Dr. Kovács Imre az eseményen rámutatott, hogy a bár a vasúti árufuvarozás dinamikusan fejlődő, magas technológiát képviselő iparág, amely kimagasló karrierlehetőségeket kínál a fiataloknak, az ágazat mégis utánpótlásgondokkal küzd Magyarországon, Ausztriában és Európában mindenütt. A piacvezető vállalat ezért az iskolarendszer minden szintjén támogatja az utánpótlás-nevelést".
„Társaságunk számára fontos és jó befektetés a fiatal generációk oktatásának segítése" – folytatta Dr. Kovács Imre. „A Budapesti Osztrák Iskola mellett megállapodást kötöttünk a Szekszárdi Szakképzési Centrummal és a Dombóvári Apáczai Csere János Szakközépiskola és Kollégiummal kocsivizsgáló-képzésről érettségizetteknek. A Dunaújvárosi SZC Bánki Donát Gimnáziuma és Szakgimnáziumában is ösztöndíjprogrammal motiváljuk azokat, akik mozdonyvezetők szeretnének lenni".
„A Budapesti Gazdasági Egyetemmel együttműködésben duális rendszerű képzést valósítottunk meg. A Dunaújvárosi Egyetemen és a Debreceni Egyetemen kreditpontos képzés keretében készítjük fel a vasúti hivatás magas szintű gyakorlására az érdeklődő fiatalokat. Utánpótlás-nevelési céljaink eléréséhez felhasználjuk azokat a tapasztalatokat, amelyeket a Budapesti Osztrák Iskolával való összefogás elmúlt évei alatt szereztünk".
Dr. Kovács Imre végezetül hangsúlyozta, hogy az együttműködés a vasútvállalat számára az osztrák-magyar gazdasági és kulturális partnerség megerősítését is szimbolizálja.

Az iskola igazgatója, Margot Wieser asszony a díjátadó ünnepségen elmondta, hogy a Budapesti Osztrák Iskola sikerének számos oka van. Tapasztalt, motivált tanári csapattal működnek együtt, akik változatos módszerekkel dolgoznak és egy csónakban eveznek, valamint – ami még nagyon fontos – tanulóikat valódi partnernek tekintik. Az eredményes tanulás alapja az ezzel együtt járó értékítélet és a tanár-diák közötti bizalom. Az eredményeket egyrészt jó érdemjegyekkel, másrészt – ami sokkal lényegesebb – személyes visszacsatolással és dicsérettel ismerjük el. Az elismerés szép példája a Rail Cargo Hungaria ösztöndíjak átadása.

A díjátadó ünnepség programját az iskola diákjainak kulturális műsora zárta.

osztrak iskola

A Budapesti Osztrák Iskoláról
A Budapesti Osztrák Iskola egyike a 7 külföldön működő osztrák iskolának, és az egyik legeredményesebb a magyarországi gimnáziumok közt. Az iskola egy nemzetközi megállapodás kapcsán kötelezte el magát az osztrák-magyar kapcsolatok ápolása és elmélyítése mellett. Fennállásának 27 éve alatt olyan, magas szintű német nyelvtudással rendelkező tanulók kerültek ki az intézmény falai közül, akiket tárt karokkal fogadnak a német nyelven kommunikáló vagy osztrák kapcsolatokkal rendelkező vállalatok és intézmények. A differenciált oktatási módszerek bevonása és a tehetséges diákok tanulmányi előmenetelét támogató plusz lehetőségek biztosítása alapvető fontosságú egy eredményes iskola számára. A diákok felelőssége a tanulás, amelyben értékes motivációt jelent a Rail Cargo Hungaria Tanulmányi Ösztöndíjprogramja is.

További információk:

Rail Cargo Hungaria Zrt.
Marketing és kommunikáció
Tel.: 06 1 512 7323
E-mail: press.rch@railcargo.com

 

 

"Felelősséget érzek a vasúti munkaerő-utánpótlás neveléséért!"

.

"Kovás Imrét, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnökét, CEO-t, a Debreceni Egyetem címzetes egyetemi tanári elismerésben részesítette. Ezzel a magyar vasútvállalatok vezetői között ő az első, aki a vészesen elöregedő ágazat utánpótlása érdekében tanárként és oktatásszervezőként kifejtett tevékenységéért megkapta ezt a címet." 

Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. Igazgatóságának elnöke, CEO interjút adott a Navigátorvilág című lapnak.

Az interjút az alábbiakban olvashatják.

pdfInterjú dr. Kovács Imrével

Tájékoztatás a MERCITALIA RAIL új UIC kódjáról

.

Tisztelt Partnerünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a MERCITALIA RAIL S.r.l. 2018. január 1-től új UIC kódot fog használni. A jelzett időponttól kezdve a korábban használ „0083" kód „2183" kódra változik. Ettől az időponttól kezdve a CIM/CUV fuvarlevelek 57-es, illetve 58-as rovatába az új UIC kódot kérjük bejegyezni.

Különösen az egyszerűsített vámeljárásokon alapuló fuvarozások esetében fontos, hogy a helyes UIC kód kerüljön megadásra a fuvarokmányok megfelelő rovataiban.

Köszönjük szíves együttműködésüket.

Ha bármilyen kérdésük merülne fel az új kóddal kapcsolatban, a MERCITALIA Rail ismert kapcsolattartói készséggel állnak rendelkezésükre a megválaszolásában.

Tájékoztató levelünket az alábbiakban is megtekintheti:

pdfTájékoztatás_Olasz vasút_új UIC kód

 

A Rail Cargo Hungaria 2020-ig meghosszabbította az FTC női kézilabda csapatának támogatását

.

Budapest, 2017. szeptember 16. – Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, CEO, és Kubatov Gábor, a Ferencvárosi Torna Club elnöke az FTC népligeti sportcentrumában ünnepélyes keretek között aláírta azt a megállapodást, amivel a vasúti árufuvarozó társaság 2020-ig meghosszabbította elkötelezettségét az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabda csapat névadó szponzori támogatása mellett.

„Az FTC női kézilabda szakosztálya évek óta sikeresen szerepel mind a nemzetközi, mind a hazai színtéren. Két éve bajnokságot nyert, idén a Magyar Kupát hódította el, a Bajnokok Ligájában pedig a negyeddöntőbe jutott. Ehhez a folyamatosan kimagasló teljesítményhez állandó stabil szakmai és anyagi háttér szükséges. A klub vezetése minden támogatást megad a szakosztálynak, a lányoknak, de magunk sem tudjuk, mire mennénk a Rail Cargo Hungaria Zrt. aktív jelenléte nélkül. A cég 2011 óta támogatja a Ferencvárosi Torna Club női kézilabda csapatát. Az együtt töltött időben elért hazai és nemzetközi sikerekre minden ferencvárosi szurkoló büszke lehet. Ahogy korábban is fogalmaztam, azt remélem, a meghosszabbított szerződés hasonló eredmények alapjául szolgál a jövőre nézve." – nyilatkozta az aláírás alkalmából Kubatov Gábor.

Dr. Kovács Imre emlékeztetett arra, hogy az együttműködés eddigi eredményei fényesen igazolták annak a döntésnek a helyességét, amely a névadó szponzori megállapodás megszületéséhez vezetett. „A Rail Cargo Hungaria és az FTC bajnokcsapata sikerre szövetkezett és mindkét fél megtett mindent az eredményekért. Vállalatunk büszke arra, hogy névadó szponzorként töretlenül a lányok mellett állhat" – hangsúlyozta, majd hozzátette: „Az elmúlt több mint fél évtizedben a Rail Cargo Hungaria munkavállalói szurkolóként bíztatták a csapatot. A mérkőzésekre szóló belépőjegyekre mindig több az igény, mint amennyi rendelkezésre áll. A sportélmények inspirálnak, a csapat győzelmei tovább motiválnak minket. Együttműködésünk a közös értékeken alapul: az eredményesség, az elkötelezettség, a célok érdekében való küzdeni tudás talaján."

Az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabda csapat névadó szponzori támogatása szerves része annak a társadalmi felelősségvállalási politikának, amelynek középpontjában a környezettudatos fuvarozás, a minőségi munka és – a vállalat lehetőségei szerinti mértékben – a sporttevékenységek és a rászoruló közösségek megsegítése áll.

 

 

Tájékoztató átmeneti megőrzésbe vett küldeményekről

.

Tisztelt Partnerünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a vámjogszabályok és a jövedéki törvény változásának következtében az átmeneti megőrzésben lévő küldemények tárolásának feltételei vámjogi szempontból 2017. szeptember 1-től megváltoznak.

Ez a változás azt jelenti, hogy:

1. a jövedéki törvény hatálya alá tartozó áruk, küldemények - melyek után jövedéki garanciát kell nyújtani az átmeneti megőrzés idejére - átmeneti megőrzésbe vételét az RCH 2017.09.01-től nem vállalja.

2. a külső határállomáson történő belépést (Eperjeske/Záhony, Kelebia) követően, 2017. szeptember 1-től kezdődően minden más nem uniós státuszú küldemény esetén az átmeneti megőrzést – a felek között érvényben lévő megállapodásokban, szerződésekben foglalt rendelkezések alapján - az RCH külön díj megfizetés nélkül 15 napig díjmentesen biztosítja partnerei részére, 15 napon túli tárolás esetén a szolgáltatás díja naponta 20.000,- HUF/szállítóeszköz (kocsi,UTI). Ez a díj a „Nem uniós státuszú küldemények megbízás alapján történő átmeneti megőrzésbe vétele" megnevezésű 41.7 mellékdíjkód alatt kerül felszámításra.

A fenti változások bevezetése miatt szükségessé válik az ehhez kapcsolódó megállapodások, szerződések módosítása is, melyeket Társaságunk hamarosan megküld a szerződésmódosításban érintett Partnereink részére.

A 2. pontban feltüntetett szolgáltatás megrendeléséhez szükséges formanyomtatvány az RCH honlapján érhető el, valamint tájékoztatjuk Önöket, hogy az átmeneti megőrzésbe kerülő küldeményekhez vámszámla is szükséges.

Kérjük, hogy a fentiekben leírt változásokat levelünk kézhezvételét követően soron kívül alkalmazni szíveskedjenek tekintettel a 2017.09.01. határidőre.

Tájékoztató levelünket az alábbiakban is megtekintheti:

pdfTájékoztató_átmeneti_megőrzésbe_vett_küldeményekről_HU.pdf

 

Kulcsrakész vasútlogisztikai megoldások a gabonafuvarozásban

.

A IX. Bajai Gabona Partnerség Találkozó résztvevői június 7-8-án különös figyelmet szenteltek a gabonakereskedelem mellett a fuvarozással kapcsolatos kérdéseknek. A kampánymunkák előtt az értéklánc valamennyi jelen lévő szereplője tájékozódhatott a várható termésről, feldolgozói, szállítói kapacitásokról, eladói-vevői szándékokról, árakról. A kiválónak ígérkező idei termés és az egy ideje dinamikusan növekvő volumenű gabonaexport ráirányította a figyelmet a folyami és a vasúti logisztikai megoldásokra.

A konferencián a gabonapiaci szereplők, és a logisztikai szolgáltatók, köztük a vasúti fuvarozók képviselőinek részvételével kerekasztal-beszélgetést tartottak, amelynek keretében az értékesítési és logisztikai feladatok részletes megvitatása mellett egyeztették a berakással, a kocsiforduló-időkkel, a kapacitásokkal és a progresszív árazással kapcsolatos minőségi elvárásokat. Ezen a fórumon Göbl Severin, a Rail Cargo Hungaria Zrt. irányvonatos gabonafuvarozással is foglalkozó szervezeti egységének, a Business Unit MACE (Ásványolaj/Mezőgazdaság/Vegyipar/Környezeti hulladék) vezetője egyebek között kifejtette, hogy a piacvezető magyar árufuvarozási vasútvállalat felkészült a szezonra és kulcsrakész vasútlogisztikai megoldásokkal áll megbízói rendelkezésére.

A Rail Cargo Hungaria a vasúton bonyolított magyar gabonaexportnak hagyományosan átlag 70 százalékát teljesíti, ami 600-800 ezer tonnás volument jelent. A Rail Cargo Grouphoz saját speditőrvállalata, a Rail Cargo Logistics - Hungaria további több százezer tonna fuvarozását szervezi.

Göbl Severin hangsúlyozta: a társaság készen áll az idei, szokatlanul nagy mennyiségi igények kielégítésére is. Ehhez rendelkezésre áll a körülbelül 800 db TA, típusú saját gabonakocsi, amit szükség szerint bérelt flottával egészít ki. Ugyanakkor a Rail Cargo Group 23 ezer kocsiból álló vagonparkjából is bőven van még lehetőség további szállítóeszközök biztosítására.

A Rail Cargo Hungaria a forgalom lebonyolítására Magyarország legtöbb mezőgazdasági rakodóhelyét használja, a gabonaforgalom szempontjából legfrekventáltabb pontokat a térképen is megjelenítettük. Ezek azok a felrakóhelyek, amelyek a ráhordási költségek tekintetében előnyöket jelentenek a megrendelők számára.

A megrendelők és a fuvarozók közös érdeke, hogy az idei szezon kihívásaira a hatékonyság növelésével adják meg a választ. A fordulóidők csökkentése járulhat hozzá a legnagyobb mértékben a fuvarozási költségek optimalizálásához, és a szállítási határidők betartásához.

Az olaszországi célállomásokra irányuló forgalom esetében például a kocsik 10 naponkénti fordulójának teljesítése lenne optimális, a realitás ezzel szemben gyakran a havi egyszeri alkalom. Ennek oka lehet egyrészt az, hogy a fuvarozás Magyarországról indítva Horvátországon, Szlovénián keresztül érkezik Olaszországba, azaz négy ország vasúti infrastruktúráját érintve kell menetvonalat biztosítani és határátmenetet teljesíteni. Bárhol is keletkezik késedelem, borul a menetrend, a vonat már nem ér oda a megadott időre a rakodóhelyre, vagy nem éri el a hajót a tengeri kikötőben, ami a gabonát tovább szállítaná.

Ezeket a kellemetlenségeket a leghatékonyabban úgy lehet kiküszöbölni, ha egy kézbe kerül a fuvarszervezési feladat – hangsúlyozta Göbl Severin. A Rail Cargo Groupnak a régió minden országában van spedíciós, illetve vasútvállalata, azaz saját kézben tudja összehangolni a közreműködőket, és ott tud azonnal és eredményesen beavatkozni a folyamatba, ahol arra a legnagyobb szükség van.

Elmondta azt is, hogy az idei szezonban várható átlagon felüli export mennyiségek zökkenőmentes vasúti fuvarozása sem okoz gondot akkor, ha a szállítandó mennyiségek ütemezése folyamatos és előre ismertek az elvárt határidők. Ha például a fuvarozandó mennyiség komplex lebonyolításának feladata a Rail Cargo Hungariához – azaz egy kézbe – kerül, akkor biztosíthatóak a legelőnyösebb vasútlogisztikai megoldások.

A Rail Cargo Hungaria MACE szegmensének vezetője kitért a hatékonyság növelésével összefüggő egyéb megoldások értékelésére is. Rámutatott, hogy bár a költségek szempontjából van logikája annak, hogy a fuvarozás hatékonyságának növelését 100 köbméter feletti befogadóképességű kocsik beállításával oldják meg, nem kezdődött meg a közforgalmú rakodóhelyek ehhez szükséges korszerűsítése. Kevés olyan terminál van Magyarországon, amelynek rakodási technológiája és vasúti kiszolgálásának feltételei megfelelnek a mai hatékonysági követelményeknek. Figyelembe kell venni, hogy a vasúti pálya sok szakaszon nem alkalmas a legmagasabb tengelyterhelésű vonatok közlekedésére, ezért ez csak külön engedéllyel oldható meg. A költségeket tovább növeli, hogy az extrém terhelésű vonatokat számos szakaszon két mozdonnyal kell továbbítani. Fentiek nehezítik az árutovábbítás hatékonyságát, azonban a Rail Cargo Hungaria a nehézségek ellenére a megbízásokat maradéktalanul teljesíteni fogja.

Göbl Severin tájékoztatást adott arról, hogy a Rail Cargo Hungaria rendelkezik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal AEO (Authorised Economic Operator, azaz Engedélyezett Gazdálkodó) tanúsítványával, ami a vámkezelések egyszerűsítésével segíti elő a gabonaforgalmak gördülékenyebbé tételét. A társaság az uniós elvárásoknak maradéktalanul eleget téve megrendelői számára igény szerint tanúsítványt ad arról, hogy génkezelt áruk szállítását követően közvetlenül ugyanazokban a kocsikban mosás nélkül nem fuvaroz génkezeléstől mentes árukat.

Az üzletágvezető végezetül elmondta, hogy a fenti előnyök ismeretében egyre több megrendelő bízza a teljes gabonafuvarozási vasútlogisztika feladatot a Rail Cargo Hungariára és a Rail Cargo Logistics - Hungariára.