• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

A COSCO hozzájárul a magyar-kínai kapcsolatok dinamikus fejlesztéséhez

.

Budapest, 2017. május 25. - A magyar-kínai gazdasági kapcsolatok további dinamizálásához járul hozzá az az üzleti beszélgetés, amelyre a COSCO SHIPPING Lines, a világ egyik vezető integrált konténeres szállítmányozási szolgáltatójának magyarországi kereskedelmi képviselete hívta meg legfontosabb magyarországi partnereit és a tevékenységével kapcsolatban álló hatóságok vezető képviselőit. A Budapesten megrendezett rendezvényen napirendre kerültek a még feltáratlan üzleti lehetőségek kiaknázásának lehetőségei és a kétoldalú kapcsolatok szerepe mindkét fél nemzetközi jelenlétének bővítésében.

A konstruktív hangulatú eseményen Luo Zhongming, a COSCO SHIPPING Lines közép-európai ügyvezető igazgatója ismertette a globális vállalat magyarországi fejlesztési elképzeléseit, majd Zhou Xinjian, a Kínai Népköztársaság Magyarországi Nagykövetségének gazdasági és kereskedelmi tanácsosa értékelte a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviseletében dr. Mosóczi László helyettes államtitkár köszöntötte a résztvevőket. hangsúlyozta, hogy a szerteágazó kétoldalú kapcsolatokban a közlekedésnek, a fuvarozásnak kiemelt szerepe van. Az áruforgalom lebonyolítása kulcsfontosságú logisztikai kérdés. Rámutatott arra, hogy Magyarország központi földrajzi fekvése és fejlett infrastruktúrája révén az Európai Unióba irányuló kínai áruexport kiváló logisztikai elosztó bázisa lehet. A COSCO társaság ebben a tekintetben példamutató lépéseket tett. Pireuszi kikötőjéből irányvonatokkal juttatja el a kínai árukat a budapesti Rail Cargo Terminal - BILK intermodális logisztikai központba, ahonnan azokat vasúton és közúton is továbbítani lehet az európai piacokra.

A megbeszélésen a magyar gazdaság jeles képviselői hangsúlyozták elkötelezettségüket a közös projektek iránt. Megerősítették, hogy üdvözölnék, ha a COSCO Magyarországot választaná intermodális forgalmainak egyik központi bázisává.

Az eseményen felszólalt drs. Erik Regter, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja, aki kiemelte, hogy az üzleti kapcsolatok kiépítésében Budapest kulcsfontosságú szerepet tölt be, hiszen Európa fordítókorongja lehet a magyar-kínai árufuvarozásban. Beszédében hangsúlyozta, hogy a vasúti vállalatcsoport számára kiemelten fontosak a COSCO-val fennálló, és növekvő volumenű üzleti kapcsolatok. A a cégcsoport magyarországi vállalata, a Rail Cargo Hungaria már növekvő számban közlekedtet irányvonatokat a COSCO pireuszi kikötőjéből a budapesti Rail Cargo Terminal - BILK logisztikai központba.

A rendezvényen a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) képviseletében Szabó Károly dandártábornok kiemelte a NAV gazdaság fejlődését, erősítését szolgáló szerepét. Az adóhatóság növeli aktivitását a nemzetközi árufuvarozás által támasztott igények minél hatékonyabb ellátása érdekében

A partnertalálkozó résztvevői méltatták annak a formálódó együttműködésnek a sikereit, amelynek keretében a logisztikai folyamatok zavartalanságát akadályozó tényezőkkel szemben közösen lép fel a Rail Cargo Hungaria, a MÁV, a NAV, a Katasztrófavédelem és a COSCO. Az érdekeltek képviselői a közelmúltban közösen vitatták meg, hogy összefogásukkal miként gyorsíthatják a konténervonatok – a migránsválság miatt nehézkessé és lassúvá vált – határátmeneteit.

A rendezvényen a COSCO pireuszi konténerterminálját a létesítményt képviselő Christina Baboulaki mutatta be utalva arra, hogy a nemrég indult együttműködésnek további jelentős perspektívái vannak.

A megbeszélést követően a résztvevők kapcsolataik további erősítésében állapodtak meg.

 

Tájékoztató vámhivatali kód bevezetéséről

.

Tisztelt Partnerünk!

A NAV kérésére tájékoztatjuk Önöket, hogy az uniós árutovábbítási eljárás egységesítése érdekében szükséges a rendeltetési vámhivatal adatainak a fuvarlevélen történő megadása.

Ez a változás azt jelenti, hogy a külső határállomáson történő belépéskor (Eperjeske/Záhony, Kelebia) minden árutovábbítási eljárásban érintett (RCH vagy más vasúttársaság által indított) nem uniós státuszú küldemény esetén meg kell adni a rendeltetési vámhivatal kódját és nevét.

Ennek megfelelően kérjük a CIM és CIM/SZMGSZ fuvarlevelek a 7. „A feladó nyilatkozatai" rovatában a 8 karakterből álló rendeltetési vámhivatali kódot és a vámhivatal nevét (pl.: HU101000; NAV Dél-Budapesti AVI) feltüntetni.

Kérjük, hogy a fentiekben leírt változásokat levelünk kézhezvételét követően soron kívül alkalmazni szíveskedjenek.

Tájékoztató levelünket az alábbiakban is megtekintheti:

pdfTajekoztato_vamhivatali_kod_bevezeteserol.pdf

 

Tájékoztatás az Üzletszabályzat és a 2. sz. Kézikönyv változásairól

.

Tisztelt Partnerünk!

Ezúton szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy az Árufuvarozási Üzletszabályzat és a 2. sz. Kézikönyv 2017. január 1-jétől hatályos verziójában egyes változások 2017. március 31-ei hatállyal lépnek életbe. Ezek a módosulások az Önök eddig megszokott munkafolyamatait is érinthetik. Elősegítve a fuvarfeladatok során a hatékony dokumentumkezelést az alábbi összefoglalóban szeretnénk tájékoztatni Önöket a bekövetkező változásokról:

A bevezetési időszakkal érintett változások a következők:

  • Az RCH a feladó által átadott CIM/CUV fuvarlevél-garnitúrát Adatlapként kezeli. Az eredeti fuvarlevél, az RCH informatikai rendszeréből előállított fuvarlevél lesz. / 2.sz. Kézikönyv 4.1.2. pont (2)/
  • Az RCH belföldi forgalomban csak azokat a mellékleteket továbbítja a küldeménnyel, amelyeknek küldeménnyel való együttes továbbítását jogszabály vagy hatósági rendelkezés írja elő. / 2.sz. Kézikönyv 4.1.2.pont (3/

A küldeménnyel együtt továbbítandó mellékletnek kell tekinteni:

  • a vámokmányokat ( EV, TC okmányok és az ezekhez kapcsolódó számla)
  • adóhatósági kísérőiratok
  • anyagkísérő okmányok
  • növény- és állategészségügyi hatósági iratok
  • az RCH által vállalt szolgáltatásokhoz szükséges iratok.

A leggyakrabban csatolt mellékletek közül nem tekinthető a küldeménnyel együtt továbbítandónak:

  • számla,
  • minőségi bizonyítvány,
  • analízis,
  • mérlegjegy.

Az érintett változásokról bővebben honlapunkon, a http://railcargo.hu/hu/dokumentumtar/viewcategory/9-kezikonyvek, valamint http://railcargo.hu/hu/dokumentumtar/viewcategory/4-belfoldi-fuvarozas oldalon tájékozódhatnak. 

A Tájékoztató az alábbi linken is elérhető:

pdfTajekoztatas_Üzletszabalyzat_és_a_2._Kezikönyv_valtozasrol.pdf

 

Versenyképesebbé válik a Rail Cargo Hungaria Zrt. a keleti irányú forgalmakban

.

Jelentős sikert ért el a Rail Cargo Hungaria a keleti irányú árufuvarozás feltételeinek javításában. Ehhez hozzájárult a Vasutak Együttműködési Szervezetével, az OSZZSD-vel való együttműködés javítása. Az OSZZSD Főbizottsága pozitívan bírálta el a Rail Cargo Hungaria csatlakozási kérelmét a „Teherkocsik nemzetközi forgalomban történő használatának szabályairól" (PGV) kötött megállapodáshoz. A döntés előnyeit a társaság július elsejétől kezdve élvezheti. A megállapodás jelentőségét növeli, hogy a piacvezető magyar vasúti árufuvarozó vállalat keleti irányú, azaz széles nyomtávú kocsikkal bonyolított forgalma dinamikus növekedésnek indult az idei év első két hónapjában. A Záhonynál Magyarországra belépő áruk mennyisége tonnában kifejezve mintegy 50 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakának teljesítményét.

A társaság számára a megállapodáshoz történő csatlakozás lehetővé teszi, hogy valamennyi potenciálisan fontos széleskocsi fuvarozóval és üzembentartóval normatív alapon szerződéses viszonyba kerüljön. Ez stabil és kiszámítható műszaki-üzemeltetési és kereskedelmi keretfeltételeket teremt a széleskocsik használatához.

A csatlakozás javítja vállalatunk versenyképességét, mivel a közvetlenné váló kapcsolat lehetővé teszi a közvetítőknek korábban fizetett szolgáltatási költségek megtakarítását, felgyorsítja az ügymenetet, illetve biztosítja a pénzügyi elszámolási folyamat teljes kontrollját. A folyamatok egyszerűsítésével csökken a fuvarozási idő is.

A csatlakozás hatékonyabb érdekérvényesítést tesz lehetővé a Rail Cargo Hungaria számára a PGV-ben és az OSZZSD más munkaszerveiben is. Közvetlen tárgyalási pozícióból könnyebben el tudja ugyanis érni a kocsijavítási árak és a kártérítési díjak csökkentését és rugalmasabban fér hozzá a számára szükséges mennyiségű és típusú vasúti kocsikhoz.

 

Dr. Kovács Imre rádióinterjúja a Kossuth Rádióban

.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. Igazgatóságának elnöke, dr. Kovács Imre 2017. március 5-én a Kossuth Rádiónak adott interjút.


Dr. Kovács Imre egyebek között a Törökország és Nyugat-Európa közötti vasúti áruforgalom volumenének élénküléséről, a magyarországi vasútfejlesztés aktuális kérdéseiről és a Rail Cargo Hungaria megrendelés-állományának növekedéséről fejtette ki álláspontját.

A rádióinterjú hanganyagát, valamint szöveges átiratát az alábbi linkekről tölthetik le:

mp3Hanganyag, docSzöveges átirat

Az állami és a versenyszféra együttműködésével fejlődik Záhony

.

Sajtóközlemény

(Mándok, 2017. február 3.) – A térség felzárkózását, versenyképességének javítását szolgáló megállapodást írtak alá 2017. február 3-án, Mándokon. A kormányzat támogatásával a Dunai Vasmű nyersanyagellátását a következő években Záhonyon keresztül biztosítják. Az ISD DUNAFERR és a Rail Cargo Hungaria Zrt. együttműködésének feltételeit rögzítő okmány hosszú távon garantálja a térség fejlődését. 

A megállapodást Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója jelenlétében Evgeny Tankhilevich, az ISD DUNAFERR Zrt. cégvezetője, dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. Igazgatóságának elnöke, valamint Vaso Janicic, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatója látta el kézjegyével.

A mai aláírás feltételeit az a szerződésben rögzített keretrendszer tette lehetővé, amelyet tavaly év végén az ISD DUNAFERR, az ISD Portolan és a Rail Cargo Hungaria vezetői mellett, a térségben átrakó tevékenységet végző Záhony-Port, valamint a Kelet-Trans és Transit-Speed vezetői írták alá. Az aláíró átrakó vállalatok elsősorban a Dunai Vasműbe érkező nagy mennyiségű vasérc, szén, buga és más anyagok záhonyi átrakásához biztosítanak kapacitást. Az átrakási tevékenységre határozatlan időre, míg a fuvarozási feladatok ellátására öt évre vállaltak elkötelezettséget az érintettek.

A térségi együttműködésnek köszönhetően a DUNAFERR a tavalyi mennyiségekhez képest már idén 50%-kal növeli a Záhonyon keresztül vasúton a dunaújvárosi vasgyárba fuvarozott nyersanyagok és az onnan kiszállított késztermékek volumenét, várhatóan 1,7 millió tonnára. A 2015. évi forgalommal összevetve a növekedés két és félszeres. A forgalom bővítését a DUNAFERR-ben az elmúlt időszakban végrehajtott beruházások tették lehetővé. A termelés ismét két kohóval folyik, a meleg hengermű motorjának cseréje hengerelési többletkapacitást biztosít, így a havi kibocsátás akár negyedével is nőhet.

A Rail Cargo Hungaria és a DUNAFERR hosszú távú szerződések alapján történő együttműködése már egy évtizedes múltra tekint vissza. A DUNAFERR cégcsoport évente kb. 4 millió tonna forgalmat bonyolít az RCH-val, ami ez utóbbi összforgalmának több mint 12%-át jelenti. A forgalom zavartalan és biztonságos lebonyolításának növelése érdekében néhány héttel ezelőtt dr. Kovács Imre megállapodott az Ukrán Vasutak elnökével arról, hogy a két társaság az idei évre meghosszabbítja együttműködési szerződésének érvényességét. A különböző gazdasági és egyéb korlátozások ellenére az Ukrajnából Magyarországra belépő forgalom a 2016 végére 9%-kal nőtt.

A Dunaferr által igényelt többletteljesítmény megteremtheti a feltételeket Záhony felzárkózásához az átrakók közötti piaci versenyben, több száz érintett munkahely megőrzését garantálja.

A szerződés aláírásáról készült képet itt tekintheti meg.