• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Konstruktív légkörű ügyféltalálkozó a partnerség jegyében

.

A Rail Cargo Hungaria hagyományosan minden ősszel megrendezi partnertalálkozóját, ahol a vállalat vezetői tájékoztatást adnak az elmúlt év eseményeiről, illetve a további feladatokról. Idén október 20-án Budapesten, a Művészetek Palotájának étterme szolgált az esemény helyszínéül. Dr. Kovács Imre CEO, az igazgatóság elnöke, az RCH érintett vezetői és szakemberei találkoztak a legfontosabb partnercégek vezetőivel, képviselőivel. A rendezvény dr. Kovács Imre köszöntőjével, illetve az RCH vezetőinek hivatalos tájékoztatójával vette kezdetét.

Röviden a Rail Cargo Group struktúrájáról
Az igazgatóság elnöke tájékoztatást adott a Rail Cargo Group felépítéséről. Ahogy mondta: a cégcsoport fókuszában a vasútlogisztika áll, mint fő kompetencia. Az egymást kiegészítő, országokon átívelő vasúti ügyleteket öt üzleti terület végzi a csoporton belül. A Rail Cargo Logistics a csoport szállítmányozó cégeit fogja össze. A Rail Cargo Operator a konténeres, intermodális forgalmak cége. Klasszikus vasútvállalati kompetenciákkal a Rail Cargo Austria, a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Carrier rendelkezik. Az osztrák vasúti kocsik bérbeadása a Rail Cargo Wagon feladata, míg a gördülőállomány karbantartásával a Technische Service cégei foglalkoznak. Az RCG 18 országban, az Északi-, a Fekete- és a Földközi-tenger között nyújt vasút-logisztikai szolgáltatásokat megbízói számára. A cégcsoport nemzetközivé válását jelzi az is, hogy az egyes területek központjai nem kizárólag Bécsben vannak. Így például az operátor cégek központja Prágában található, a Rail Cargo Carrier pedig Budapestről irányítja az immár 9 országban jelenlévő RCC cégeket.


Nehézségek a mindennapokban
Az RCH mindennapi feladatai kapcsán dr. Kovács Imre kitért arra, hogy a vasúti pálya állapota meghatározó vállalatunk szolgáltatási minősége szempontjából, a vágányzárak miatt többnapos késésekkel kell kalkulálni. Hozzáfűzte: a migránshelyzet az elmúlt hónapokban szintén nagymértékben megnehezítette a vasúti közlekedést, miután a migránsokat szállító vonatok kaptak prioritást az árufuvarozó szerelvényekkel szemben.

Üzemeltetést érintő aktualitások
Az RCH üzemeltetési igazgatója, Horváth Ottó elmondta, hogy a vállalat vasúti teherkocsijainak átlagéletkora 30 év felett van, szükséges tehát a társaság teherkocsi stratégiájának aktualizálása. A vontatási tevékenységgel kapcsolatban részletezte: a villamos vontatási teljesítmény 40 százalékát 25 Taurus mozdonyával végzi az RCH, a többit jórészt a MÁV-START-tól bérli a vállalat. A dízelvontatáshoz 100 százalékban a MÁV-START szolgáltatását veszi igénybe a társaság. Említést tett arról is, hogy kezdetét vette a papíralapú fuvarokmányok nélküli fuvarozás a Rail Cargo Austria és a Rail Cargo Hungaria között. Hozzáfűzte, az RCH arra számít, hogy idővel egyre több ügyfele kapcsolódik be a papírmentes fuvarozásba. Az igazgató kitért arra is, hogy RCH részt vesz az EVAER bevezetésének előkészítésében, amit a NAV az EKAER mintájára tervez megvalósítani.
A soron következő feladatokkal összefüggésben szót ejtett arról, hogy a MÁV hálózatán az év végéig 28 helyen terveznek üzembe helyezni úgynevezett dinamikus mérleget, amely érzékeli a kerék hőmérsékletét, illetve a tengelyterhelést is. A berendezések tesztjelleggel már most is működnek. Megemlítette továbbá, hogy a jövő év májusában életbelépő új EU Vámkódex a vállalat több engedélyének megújítását vonja majd maga után.

Kereskedelmi eredmények és célok
A vállalat kereskedelmi igazgatója, Józan Gábor tájékoztatást adott a megújult Key Account Menedzsment rendszerről, amely február 1-jén kezdte meg működését. Az átszervezés célja a magasabb szintű ügyfél-elégedettség elérése volt. A kereskedelmi igazgató ezután az éves forgalmak alakulását jelentős mértékben befolyásoló hatásokról beszélt, úgy mint az ukrán válság, az M4-es autópálya építésének leállítása, a vágányzárak és a migránshelyzet.
A soron következő feladatokkal kapcsolatban elmondta, hogy a meglévő kereskedelmi megállapodásokat szükséges aktualizálni a jelenlegi jogszabályi környezetnek és a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően. Szólt a megújuló E-Freight rendszerről is, amely mobiltelefonra és tabletre optimalizált változatban is a felhasználók rendelkezésére áll majd várhatóan 2016 első félévétől.
A jövő évi díjszabási és fuvardíj változási tervekkel kapcsolatban elmondta: az RCH által vásárolt szolgáltatások díjában jövőre jelentős mértékű emelkedés várható, illetve az euró árfolyamának alakulása is befolyásolja az RCH árképzését. A vállalat a kocsirakományú forgalmaknál, az üres magánkocsiknál és az intermodális fuvarozási egységeknél is néhány százalékos áremelkedést tervez.